ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ

Лежерно изпъната назад седалка

Лежерно изпъната назад седалкаВсяка трета кола е с неправилна позиция на седалките. Това се дължи на факта, че повечето от нас не знаят как трябва да се настрои седалката. Шофьорите, които са се излегнали назад, чак до задната седалка, при всички положения карат погрешно, мислейки си: „Така ми е удобно.” В автомобила не се лежи, освен ако той не е от DTM сериите!

Когато седнете зад волана, първо се уверете дали седалката е нагласена по ваша мярка. Натиснете съединителя додолу (спирачка, ако е автоматик) и не оставяйте крака ви да е изпънат напълно. Т.е. трябва да е съвсем леко присвит. Така може да разберете колко назад/напред да поставите седалката.

След това – ръцете на волана, гърбът и облегалката зад него трябва да са изправени! Не стойте като пън, а просто заемете позиция, в която без усилено протягане да достигнете волана и да остане лека свивка в ръцете (описано е по-долу). Нужно е торсът да е изправен, тъй като еволюционно сме хора, ходещи и възприемащи света най-добре изправени. Ние не сме пълзящи червеи, а човеци, пригодени за вертикален живот (мерси на биологията).

Последния етап от правилно нагласената седалка е позицията на подглавницата. Тя трябва да е вдигната точно зад главата (центърът й да е на диаметрално противополжната част на очите). Масово шофьорите не знаят за какво служи облегалката на главата. Това е жизненоважна част, тъй като целта й е да опази живота ви, когато нещо се блъсне в задницата на автомобила.

Тогава настъпва т.нар. камшичен удар, при който, ако подглавницата е под нивото на врата ви, е най-вероятно той да се скърши. Това е целта на подглавницата – да пази главата ви на раменете.
Когато се изпълнили тези препоръки, остава да си нагласите огледалата за задно виждане. При така нагласена позиция на стоене поставете огледалата да са на ваше разположение само с леко завъртане на погледа.

Сложете колана. При повечето автомобили той също се регулира по височина. Трабва да преминава над лявото ви рамо и под корема. Нека бъде плътно пристегнат. Вече сте готови за път.

 

Как да различим масло Castrol

Как да различим масло кастрол къде е произведено:

Масло кастрол се произвежда, преработва и бутилира в няколко Европейски страни Германия, Италия, Белгия.

На първо място поставяме рафинерията в  Германия, маслото което е произведено и бутилирано в Германия е предназначено изцяло за Немски пазар и съответна географска ширина, за този продукт може да се гарантира че добавките който съдържа маслото отговарят на предписанията поставени от  съответните автомобилни производители.
Разлика в етикета това може да се забележи с просто око.
 1. Тубата на маслото е стандартна видимо не-различаваща се по външен вид, цвят, мирис и теглови индекс.
 2. Етикетът на тубата на лицевата част също не се различава по нищо.
3. Но етикетът на задната част се различава видимо.
3.1 Бар кода на съответната страна производител Германия е 4 008177 047701.
3.2 Етикетът на маслото което е произведено в Германия и предназначено за Германия не се прелиства ( НЕ Е КАТО КНИЖКА ) а се състой само от една единствена страница и изцяло пише само на немски и никакъв друг език.
3.3 Мастилено-струйния код на маслата КАСТРОЛ произведени в Германия на един литър и пет литра туби е както следва номер на партида 111111 DE01 – това означава че маслото е произведено и бутилирано от BP-Germany последвано от датата на производство 11.11.1111г.

Всички други надписи от мастилено-струен принтер като W11111 FILLING DATE: 11.11.1111 час:11:11 11111 или С00000 00.00.0000 Е ПРОИЗВОДСТВО ОТ ДРУГА ДЪРЖАВА !!!

Познайте.  Кой е производителя:

Турски кастрол