Мощността на двигателя до голяма степен се влияе от работата и състоянието на всички системи и механизми на двигателя като система за запалване, горивна система, газоразпределение на клапаните, части от групата цилиндър-бутало, както и всмукателни и изпускателни колектори.
Възможни причини/предложения
- Причини, свързани с работата и състоянието на системата за запалване
- Неправилно функциониране на системата за управление на двигателя (ранно/късно запалване, неправилно работещ сигнал за отваряне на инжектора и др.)
- Състояние (пробиване на изолация или защитни капачки) на проводници на свещи, намотки)
- Неадекватна топлинна оценка на запалителната свещ
- Влага върху контактите на проводниците на запалителната свещ и елементите на системата.
Трябва да се регулира работата на системата за управление на двигателя и да се отстранят неизправностите. Препоръчително е да смените дефектните елементи и да поставите подходящи свещи. Трябва да премахнете влагата и да почистите контактите на елементите на системата за запалване.
- Причини, свързани с работата и състоянието на горивната система, както и на всмукателния и изпускателния колектор.
- Замърсяване на горивния филтър, горивопроводите, инжекторите. В този случай се препоръчва да почистите горивната система с един от следните продукти:
- VERYLUBE Petroltank (Gasoline) – комплексен препарат за почистване на горивната система
- Atomex MultiCleaner – високоефективен препарат за почистване на горивната система
- Замърсяване на въздушния филтър или намаляване на капацитета на входящия въздух (силни въглеродни и катранени утайки върху елементите на колектора). Препоръчително е:
- Смяна на въздушния филтър
- Почистете елементите на всмукателния колектор с помощта на AtomEX Petrol Multi Cleaner или AtomEX Diesel Multi Cleaner или препарат за почистване на дроселна клапа и EGR клапан.33.00 лв.
- Механична повреда на елементите на системата за разпределение на гориво-въздушната смес
- Използване на нискокачествено гориво с неподходящо октаново/цетаново число. За да се премахнат последствията от използването на нискокачествено гориво и да се подобрят свойствата на горивото, се препоръчва използването на един от следните продукти:
- Atomex F8 Complex Formula (бензин) Продукт за реновиране след използване на нискокачествено гориво
- Atomex EnergyDrive – усилвател на мощността на двигателя
- VERYLUBE Cetane + (Diesel) – добавка за подобряване на качеството на дизеловото гориво
За да се намали точката на замръзване на дизеловото гориво, се препоръчва сезонно въвеждане в горивото:
- Verylube Diesel-Lux Summer или Verylube Diesel-Lux Winter – комплексен подобрител и почистващ препарат за гориво11.00 лв.
- XADO Antigel+ комплекс – високоефективен продукт за подобряване на нискотемпературните свойства на дизелово гориво
- Verylube Antigel – обработка на суперконцентрирано дизелово гориво за подобряване на нискотемпературните свойства на дизеловото гориво.
Намалена ефективност на горивната помпа. За да се възстанови и предотврати износването на частите на горивната помпа, както и възлите и възлите на горивното оборудване, се препоръчва използването на Atomex F8 Complex Formula (бензин) за възстановяване на двигателя след използване на нискокачествено гориво.
- Катализаторът/филтърът за частици е запушен. В такъв случай се препоръчва да го смените.
- Замърсяване на горивния филтър, горивопроводите, инжекторите. В този случай се препоръчва да почистите горивната система с един от следните продукти:
- Причини, свързани със състоянието на части от цилиндро-буталната група и клапанния механизъм
- Намалена компресия поради износени бутални пръстени. Ако износването на буталните пръстени е леко, тогава двигателят трябва да се третира с XADO Revitalizant за бензинов двигател , Revitalizant EX120 за бензинов двигател , 1 Stage Revitalizant или AMC Maximum продукти. В случай, че износването на буталните пръстени е силно и геометрията на цилиндъра не надвишава граничното износване, буталните пръстени трябва да се сменят. За по-добра настройка на новите бутални пръстени нанесете XADO Revitalizant за цилиндри върху работната повърхност на цилиндъра по време на монтажа на двигателя.85.00 лв.
- Намалена компресия поради залепване на бутални пръстени, тежки въглеродни утайки по повърхностите на буталото и горивната камера. Препоръчително е да използвате продукта Verylube Anticarbon за декарбонизиране на заседнали бутални пръстени на бензинови и дизелови двигатели. Продуктът се въвежда директно в цилиндъра на двигателя. Препоръчително е също да нанесете почистващ препарат за маслена система Atomex TotalFlush5.00 лв.преди смяна на маслото на двигателя.33.00 лв.
- Лошо състояние на клапаните (износване на стебла на клапани и водачи на клапани, изтичане на клапани и др.), износване или повреда на части от задвижването на клапанния механизъм. Препоръчително е да смените дефектните части и да регулирате клапанния механизъм.
- Намалена компресия поради износени бутални пръстени. Ако износването на буталните пръстени е леко, тогава двигателят трябва да се третира с XADO Revitalizant за бензинов двигател , Revitalizant EX120 за бензинов двигател , 1 Stage Revitalizant